Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 22:33   #13
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Derfor bør man trene når man går ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Til trådstarter: Lavkarbodietter tærer ikke like mye på musklene som en "sultediett" gjør, så påstanden om at musklene raser av er i beste fall upresis.

Det kan godt hende, men har du kilder på dette? Mener du at alle muskler beholdes på lavkarbo? De eneste studiene jeg har lest som viser noe ift muskeltap er det gjort ift ulike proteinsammensetninger hvor høyprotein gjør at man beholder mer muskelmasse. Når det gjelder lavkarbo går mange opp i proteinandel ved et stort inntak av fisk, kjøtt, egg og meieriprodukter (som inneholder høyverdig protein, noe f.eks brødmat ikke gjør), noe som kan forklare en evt fordel hos mange som spiser lavkarbo, men ikke for de som ikke øker andelen protein. Musklene raser ikke nødvendigvis av ved f.eks 10 kg vekttap, men går du ned 50 vil det nok forsvinner mye muskelmasse underveis.

Edit: Fant ikke så mye mer fornuftig enn denne: http://charm.cs.uiuc.edu/users/jyelo...ed/topic2.html ser ut til at lavkarbodietter holder bedre på musklene, men de forklarer det pga høyere proteininntak såvidt jeg kan se, noe som er logisk

Sist redigert av taraquin : 15-05-11 kl 22:53.
taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat