Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det skal være mulig, ja, men det er jo kun datatilsynet og ev. andre øvrighetspersoner som skal ha tilgang på dette, med mindre man er innmari god på å hacke. Men det sier jo egentlig ikke så mye om hvem som bruker ip-en din, ettersom ikke alle er gode til å sikre de trådløse nettverkene sine, og de ellers er ganske lett å lure seg inn på tross sikring.
IPen sier jo svært lite. Den kan man jo scrable eller skifte som man ellers bare føler for, og dessuten, om jeg sjekker min ip nå så sier det ene programmet at jeg sitter på Majorstua og det andre programmet at jeg sitter på kaia i sentrum her hjemme. Og jeg sitter hjemme,langt unna både det ene og det andre :P
Men så har man jo ISP da, som er unik for hver bruker, dessuten får man jo opp både nettleverandør og greier om man søker på IP. Så det jeg var mest interessert i, er om det finnes en reell sjanse for at en eller annen random bruker f.eks her inne kan plutselig stå på trappa mi fordi han eller hun har funnet IPen min
Altså, det gjør ingenting og skulle det jo skje er det faktisk ett lovbrudd og jeg kan love at jeg kommer til å lage all mulig ubehag som er mulig å lage for den personen på lovlig vis, but still, jeg vil gjerne ha kontroll på hvem som ryker rundt husdørene 
|