Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-11, 09:27   #36
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 50 i bmi, gravid og på lavkarbo

Som Carisma sier så er mosjon viktig for blodsukkerreguleringen. Jeg fikk bekkenløsning og låsning (litt av en kombinasjon ) veldig tidlig og de 2-3 siste månedene av svangerskapet var jeg tilnærmet invalidisert. Jeg gikk mye turer i begynnelsen, men etterhvert som jeg fikk vondere bekken ble det jo mindre og mindre av mosjon inntil jeg til slutt lå strak i sofaen 100% av tiden. Inaktiviteten var nok en av hovedårsakene til at både blodsukker og blodtrykk ble så vanskelig å regulere til slutt. Så mosjon er kjempepeviktig, men det trenger overhodet ikke å være høyintensive og utmattende greier (og det tror jeg heller ikke anbefales dersom man er i dårlig form fra før av). Gåturer i friskt tempo er ypperlig mosjon, og sol på kroppen gir deg masse D-vitamin og det trenger du ekstra mye av nå

Jeg syns ikke det ser ut som du spiser for mye fett. Fett er med på å regulere blodsukkeret. Dersom du har lyst til å følge med på om du er i ketose eller ikke kan du godt sjekke med sticks. Men du spiser jo et måltid med knekkebrød/pasta/ris til dagen, så da trenger du nok ikke å bekymre deg over det. En og annen dag i ketose er nok ikke noe å bekymre seg for, men å være i ketose over lengre tid bør man ikke ta sjansen på.

Det vil forundre meg stort om du ikke får tilbud om ekstra oppfølging i.f.b. graviditeten. Med en BMI på over 40 har man da også krav på behandling for overvekten i det offentlige, så om du ikke får tilbud om ekstra oppfølging når du i tillegg er gravid er det noe som svikter i systemet.

Gratulerer med dagen, folkens

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat