Tråd: Matlei
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-11, 08:17   #1
Anyone
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Anyone er på en erverdig vei

Matlei

Har klart å holde meg på lavkarbo (ketose) i 2 uker. Men ble så fryktelig matlei at det endte i en kjempesprekk mandag kveld. I går åt jeg helt normal mat, men det var og planlagt.
Jeg starter på ny i dag. Men jeg kjenner jeg gruer meg litt. Jeg syns det er tungt å kutte potet og gulrot. Og jeg er slett ikke vant med å spise fet mat. Og etter 2 uker bød det meg virkelig imot.
Savner å spise frukt også, selv om det hjelper på å lage en hjemmelaget softis med litt bær i.
Kjøttmat har vi aldri spist så mye av her i huset. Så det blir mye fisk. Og når jeg da ikke kan lage fiskegrateng eller div retter som har hvitsaus som tilbehør, så blir det lite variasjon.
Jeg er glad i grønnsaker. Men jeg kjenner jeg blir mektig lei av blomkål, brokkoli og div salater (prøver å variere innholdet i salatene).
Og så er det slitsomt når magen blir så treg. Så jeg må innrømme at det var godt å kjenne at det begynte å røre på seg etter et måltid med vanlig mat

Hvordan klarer dere å ikke gå lei?

(må jo nevne at jeg ikke er spesielt glad i å stå på kjøkkenet å kokkelere også. Dessuten så inneholder jo de fleste oppskrifter på div bakegreier div dyre produkter jeg ikke får tak i her. Og med et allerede fordyra kosthold pga andre i familien, har jeg ikke så lyst på enda flere store utgifter.)

Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat