Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-11, 18:05   #28
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Grunnstønad avslag

Det er mulig lavkarbokosthold er dyrere enn høykarbo, men jeg tror like gjerne et bevisst lavkarbokosthold kan være billigere enn et "vanlig" høykarbokosthold.

Vi kan spare store mengder på å handle billige svinekoteletter framfor dyr biff, for eksempel. Vi må bake sjøl, men sjøl de dyreste brøda mine er billigere enn å kjøpe brød på butikken, og de holder like lenge. Tenk hvor mye bedre det er med hjemmelagd mayo eller aioli, det koster en brøkdel, og i motsetning til hva folk tror, så er det veldig enkelt å lage.

Vi slipper å bruke masse penger på halvfabrikata som vi ikke tåler, og kan faktisk nesten alt som høykarberne spiser - med unntak av melvarer, sukker, poteter og noen få grønnsaker.

Pålegg koster det samme, uansett hva du legger det på. Middagen "vår" er den samme, men uten potetene... Slik kan jeg fortsette...

Bevisst lavkarbokosthold er ikke dyrere enn høykarbokosthold. Et lavkarbokosthold der du hele tida skal velge de enkleste løsningene er derimot svindyrt.

Det handler rett og slett om bevissthet, og i mine ører høres det å kreve offentlig støtte til lavkarbomat like feil ut som å kreve støtte til gatekjøkkenmat fordi en ikke gidder å lage maten sjøl.

Jada, jeg setter det på spissen, men det er nå en gang sånn at det både er og skal være vanskelig å få grunnstønad til spesialkost her i landet. Lavkarbokosthold er ikke godkjent grunnlag for stønader her i landet, og om det skulle bli det, så har jeg mer tru på at det må behandles slik som diabeteskosthold gjøres i dag, nemlig ved særfradrag på skatten.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat