Sv: Grunnstønad avslag
For å være helt ærlig i denne tråden, så greide ikke jeg å få noe sympati med TS, fordi jeg oppfatta førsteinnlegget generelt som syting over å ikke få grunnstønad pga små, elementære ting som man ikke på noe grunnlag får grunnstønad.
At TS kanskje har en bakhistorie som er mer komplisert er greit, det vet faktisk TS best selv, og da anbefaler jeg vedkommende å søke på nytt igjen, med en GRUNDIG søknad, da mener jeg ekstravedlegg til søknaden, kvitteringer, etc. Men alle her må være klar over at man får ikke grunnstønad fordi man velger å leve lavkarbo og bruke enkelte spesialvarer, som JBKJM eller kokosmel.
Min personlige mening er at denne søknaden kommer aldri til å bli invilget på dette grunnlaget.
Jeg vil tro at f.eks den brukeren her inne som har den sykdommen hvor enkelte karbohydrater ikke fordøyes, og det er kun få matvarer som kan spises, etc ville ha fått grunnstønad. Jeg vil tro at alle her med medfødte sykdommer ville fått grunnstønad. Jeg vil tro at alle her som er pokka nødt til å ta hensyn til spesielle matbehov ville fått grunnstønad.
Dessverre er det slik i Norge at lavkarbo, på lik linje med akupunktur ikke dekkes av folketrygden fordi effekten enda ikke er dokumentert i de former som slike ting krever. Vi kan sitte her til vi blå og si at lavkarbo funker, men det spiller liten rolle for det offentlige helsenorges skyld helt fram til lavkarbo blir en anerkjent behandlingsmetode (den dagen kommer, men ikke i år).
|