Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Som det står i linken jeg la ved så er det vann- og blodansamlinger som er årsaken til at vekten kan stå stille den første tiden. Det er altså ikke fett Det kommer jo selvsagt an på hva slags trening man gjør. Dersom man vil se resultatet på vekta kan det lønne seg, som det sies, å bytte ut hardtreningen med gåturer. Har man is i magen og klarer å se forbi tallet på vekta så kan det nok lønne seg å fortsette med treningen.
Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer 
Som du skriver må man bare ha tålmodighet når de gjelder trening også, det kan jeg skrive under på. Jeg begynte å trene ganske hardt igjen (etter en periode med lite og lavintens trening) og det tok en del uker før jeg begynte å få resultat. Vekta har endelig begynt å rikke seg nedover (om enn seint), men sånn som kroppen har forandra seg. Har fått mer markerte armer, ser faktisk at jeg har ei livlinje og jeg har fått mange kompliment for beina. jeg har skikkelig veldefinerte legger nå og gleder meg for første gang til å gå i korte shortser.
Så skal jeg kjefte litt, synes det er alt for mange her inne som gir opp både trening og kosthold alt for fort. Jeg har gått i over et år uten å ta av noen ting, heller ikke cm, men etter å ha eksperimentert for å få en vektnedgang fant jeg ut at jeg skulle gå tilbake der jeg starta, med SDS og mye trening. Joda jeg har syta og klagd dette året over å ikke ha gått ned og jeg har brukt mye tid på å knekke koden, men aldri tenkte jeg på å gi opp. Jeg har heller fokusert på hvor bra dette kostholdet er og hvor mye deilig mat jeg faktisk kan spise uten å ha vondt eller å gå opp i vekt. På Grete Rode var jeg konstant fysen og det var et slit. Jeg har også fokusert på hvor godt trening gjør meg både fysisk og psykisk.
Jeg vet det ikke er enkelt å ikke fokusere på vekta, men den betyr egentlig fryktelig lite i forhold til hva et målbånd (eller klær) forteller om størrelsen. Prøv å bring fokuset over på alt det positive og prøv også og de det positive i det meste i livet. Selv sier jeg det at det er positivt med mye regn for strømprisene går ned og det holder allergien min i sjakk, andre er bare sure over regnet. Alt blir mye enklere også det og gå ned i vekt, når man har et positivt fokuset og nei jeg vet det ikke er enkelt, men det kan være lurt å jobbe med det like mye som med kostholdet. Stress er ikke bra for vektnedgang og negativitet tilfører livene våre stress. Det og gå på vekta og gremmes over 100 g opp fra en dag til en annen er også en stressfaktor.
Det ble kanskje veldig høytravende dette her, men det det var først etter at jeg klarte å få frem det positive i ting at jeg har klart å ta tak i livet mitt, få ned vekta, få en ny jobb som jeg stortrives med, fått skikkelig gang på trening og faktisk føler meg fantastisk.
|