Sv: Noe poeng med halvveis lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.
Jeg sliter med å få bort de siste kiloene og har spesielt en del fett rundt mage/rompe/lår. Jeg er altfor glad i karbohydrater til å ha et ekstremt lavkarbo kosthold. Men jeg har ingen problemer med å kutte karbohydrater til lunsj og middag f.eks. (dvs. kutte brød, ris, pasta og poteter). Til kvelds spiser jeg av og til knekkebrød, men spiser av og til Skyr istedet. Er det noe poeng å kutte noe karbohydrater, eller burde man ta alt eller ingenting? Vil jeg forbrenne mer fett ved å kutte ut 2-3 måltider med karbo?
Jeg mener det absolutt er et poeng, og langt ifra bortkastet å gjøre det slik du nevner Selvfølgelig er det aller beste å følge et opplegg som mange nevner her, som jeg tror ikke det er nødvendig for å oppnå helsegevinster og eventuelt vekttap. All reduksjon i karbohydrater er jo uansett bedre enn å leve "vanlig" høykarbo og for deg som ikke ønsker å gå ned så mange kilo, så kan det godt hende det her er nok, alle er forskjellig, og du må bare finne ut av hva som fungerer best for deg selv, og finner noe du kan leve med og jeg gjentar meg selv: Det er uansett ikke bortkastet å reduserer karboinntaket med tanke på helsegevinster
Jeg ønsker deg lykke til! Gjør det på din måte, og se om det fungerer, men mer kunnskap om emnet er aldri feil det heller Men synes du er inne på en fin tankegang 
|