Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-11, 14:06   #14
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bo hos svigers - hjelp!

Potettrikset til Gerd er genialt, da reagerer ingen på hva du forsyner deg med, og ingen reagerer på at det ligger litt potet igjen på tallerkenen. Da slipper man å ta hele diskusjonen.

Uansett så tror jeg nok svigers og folk generelt bare vil deg vel og vil støtte deg. Gi dem f eks brosjyren LCHF på 3 minutter, så skjønner de prinsippene, og at det ikke er så vanskelig og sært med ketolyse eller lavkarbo.

Jeg kan ikke så mye om Atkins, det er vel kanskje strengere i perioder.
Men selv sier jeg bare (som sant er), at jeg lett blir dårlig i magen av å spise ting som f eks brød, kake, vanlig is eller andre høykarboting. Og det er sant, for da risikerer jeg å bli et gasskraftverk som ikke kan være i nærheten av andre mennesker resten av dagen, får luft og løs urolig mage.

Jeg vet hvordan det kan være, selv om jeg har snakket om lavkarbo siden i fjor sommer, og om at jeg ikke spiser brød osv, så da vi kom hjem til jul fikk vi servert nybakte rundstykker av farmors oppskrift og masse godt pålegg. De ville gjøre det hjemmekoselig og ta i mot oss etter en lang kjøretur med farmors rundstykker og hjemmekos. Vanskelig å si nei når folk har gjort noe for deg, og forventer at du skal sette pris på det. Litt av et dilemma.

Men prøv den LCHF på 3 minutter-brosjyren, så slipper svigers å tro at ditt kosthold er så innviklet. Da kan de lage vanlig mat, og legge til litt ekstra av det du vil ha. Legg heller vekt på alt du KAN spise.

Var jeg uklar nå, mon tro? Det jeg tenker er bare at det kan kanskje være litt vanskelig for andre å vite hva man vil og ikke vil spise, de vil please alle, så hjelp dem litt på veien. Tror i bunn og grunn at folk er positivt innstilt.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat