Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-11, 23:30   #31
ElisaT
Medlem

ElisaT sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 54
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Derfor bør man trene når man går ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

ElisaT: Synes det høres ut som du gjør mye fornuftig Mulig proteininntaket er litt høyt? Endel av proteinene omdannes jo til glukose. Jeg ville kanskje endra fra 40\50 til 30\60 Enumettet fett og kortkjedet mettet fett brennes lettest av fettsyrene og kan sånn sett være verdt å øke på. "Middelshavsinspirert" med mye EV olivenolje trenger ikke være så dumt Kaldpresset rapsolje, kokosolje og MCT, evt hele kokosnøtter er også bra mat. Jeg liker godt å lage asiatiskinspirert mat hvor jeg har i kokosolje, eks grønnsakswok med biff eller kylling, kokosfett og en dash olivenolje når jeg tar maten av plata, mulgi du har stålkontroll på gode oppskrifter da

Ift styrke fungerer frivektsøvelser langt bedre enn apparatøvelser. Hvordan trener du? Eks på lette frivektsøvelser er manualbenkpress, utfall bakover, step-up, omvendt roing, smal nedtrekk foran, facepulls, armhevinger osv Disse bygger mer muskler og gir deg mer overføringsverdi til annen idrett enn apparatøvelser. Kan godt sette opp et program om du ønsker, men mulig du har stålkontroll allerede?

Har tenkt at proteininntaket mitt er litt høyt, jeg også, får jobbe litt med den! Lager endel wok, asiatisk har vært endel av daglig mat så lenge jeg kan huske. Veldig godt! Men det å dashe oppi litt mer olje er noe jeg skal prøve, liker godt kokosmelk, men kokosoljen sliter jeg litt med.

Trener endel apparatøvelser og endel frivektøvelser, men har IKKE stålkontroll (enda ). Hadde vært fantastisk å få hjelp til å sette opp et program. Nå har jeg ett laget der jeg trener, men det fungerer ikke helt. Bor litt ute i periferien, har ikke så mange valgmuligheter (les 1) når det gjelder treningsstudio. Men de er veldig flinke på timer, god variasjon. Takk for inspirerende tips !