Sv: Matlei
Hei du Anyone
Jeg skjønner deg godt! Jeg er på ingen måte den fødte kokk, og har det ofte travelt om dagen (og da har ikke jeg barn å tenke på engang). Må innrømme at jeg synes det har blitt kjekkere å lage mat etter at jeg begynte med lavkarbo, så håper du opplever deg også
Men, det finnes noen måter å gjøre det litt enklere på. Ser du skrev karboredusert som kostholdsfilosofi om jeg ikke tar feil. Og da antar jeg du har det litt mindre strengt enn ketolyse, stemmer det...?
Jeg er heller ikke så glad i fet mat, så jeg har valgt å legge meg litt høyere på karb (30-50 g) og litt lavere på fett. I en periode brukte jeg fiberrik (nå bruker jeg hjemmelagd lavkarbobrød/knekkebrød). Fiberrik har lite karb (2,5 g per stk tror jeg), og 2 sånne med masse pålegg fungerte som et måltid for min del. Og det tar ikke lengre tid enn en vanlig brødskive!
Min nye frokost er hjemmelaget kornblanding (kokos, mandler, solsikkefrø, solsikkefrø og gresskarkjerner) med litt bringebær, cottage cheese og tyrkisk youghurt/Skyr. Supergodt og enkelt
Når det gjelder middag så gjør jeg det også rimelig enkelt (ihvertfall nå for tiden). Steker paprika, løk, champignon (evt andre grønnsaker jeg har lyst på), har i kjøtt eller fisk, evt litt fløte eller hakkede tomater og tar evt litt ost på før servering. Kjappere enn å steke en ferdig fiskegrateng
Håper og tror at om du holder ut vil både matlyst og matlagningslyst komme seg
|