Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-11, 16:33   #52
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Klær og kropp

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Håh, hurra! Da bare gjør jeg dette til en fortsettelse av tråden - kanskje flere kan bruke den til samme formål. Jeg får ikke tatt bedre helfigursbilder, men skrelte på meg den mest tettsittende toppen jeg har for å gi et noenlunde riktig bilde av overkroppen min, i alle fall... tror selv jeg er en ganske klassisk pæreform. Mesteparten av vekta henger i alle fall på hofte-rumpe-lår, på en måte som ikke inspirerer meg til å velge tights eller skinnyjeans, hehe. Har dog en del av de beryktede empireliv-tunikaene, og stort sett bukser med høyt liv og rette/bootcut-bein. Men siden jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig kler, så... fyr løs!

Jeg vil si at du har en veldig "mild pæreform", ikke en "klassisk pæreform", du er ikke stor nok nede til å kvalifisere som klassisk pære.

Når det kommer til bukser gjør du alt rett allerede- høyt (eller medium) liv og rette ben eller bootcut er det ultimate for din kroppsfasong, siden det balanserer ut forskjellen mellom overkropp- og underkropp.

Når det kommer til topper/kjoler er du en av de heldige som virkelig vil kle halterneck-modeller, klær med halterneck vil også balansere ut, ved å få skuldrene til å virke litt bredere, og fremheve bysten. Søkte bare kjapt på Nelly.com etter "halterneck", og fant et perfekt eksempel på en topp du ville se smashing ut i!

Skjørt og kjoler med a-form vil kle også deg, denne kjolen er grusom (det er en brudepikekjole, after all) men fasongen er helt rett for deg- a-form, og stroppeløs-stroppeløse topper og kjoler er perfekt for din fasong. A-form vil fremheve det beste med kroppen din og kamuflere at du er bittelitt større nede, uten at det ser ut som om du har forsøkt å kamuflere noe uten å lykkes (slik resultatet gjerne blir med f.eks empireliv). Her er flere eksempler på ikke så fine, men fasong-messig rette kjoler.

Et annet eksempel, i form av en faktisk fin kjole- hvor kort du vil gå avhenger av hvor tøff du er.

Pencil-kjoler i rett fasong vil også være ytterst flatterende for din kroppsfasong:

Eksempel 1

Eksempel 2

Når det kommer til farger, tenk lyst til overkroppen og mørkt til underkroppen- enkel optisk illusjon, lys forstørrer og drar oppmerksomheten din til seg, mørkt gjør det motsatte.

Siden du er 157, må jeg insistere på at du bruker høye hæler så ofte du kan, hvis du kjøper kvalitetssko med hæler som ikke er for høye til at du kan mestre dem, kan et par høyhælte pumps være like behagelige som ballerinasko. Bestevenninnen min på 160 har vært offer for masing om høye hæler i årevis, og det siste året begynt å bruke hæler oftere, og oppdaget den fantastiske effekten selv- nå kommer hun på søndagsbesøk for å slakke foran tv-en iført høye hæler. Holdningen blir med én gang bedre på høye hæler (hvis du kan gå med dem,that is), og beina ser øyeblikkelig en meter lengre og mye slankere ut.

Men, selv om jeg har gitt deg råd om snitt etc. som er mest flatterende for din kroppstype, mener jeg selv at du kan gå med det aller meste, du er så slank og velproposjenrt at du egentlig ikke trenger å tenke så mye på hva som er mest flatterende, men heller mer på hva DU liker!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat