Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!
Bra gjort, Anos!!
Jeg leste innlegget ditt i morges og tenkte nei, nei, ikke gjør det - som flere her tenkte jeg at dette har du ikke noe med, men så tenkte jeg meg litt om, lot være å si noe, og ville se hvordan denne tråden utviklet seg. For det er bestandig sånn at det ikke er ett fasitsvar, og jeg syntes det kom frem etterhvert at du virket genuint engasjert i henne og hadde en intuisjon på at det ville falle i god jord om du kontaktet henne. Og det gjorde det jo! 
Ingen er like, jeg ville nok også blitt lynforb.... , men det kommer også veldig an på tilnærmingen og hvem det er som sier noe og på hvilket tidspunkt. Jeg tror den indirekte strategien med å snakke med kjæresten og legge frem bøker osv hadde såret meg mest. Klar tale er som regel enklere å forholde seg til, synes jeg, og da har man muligheten til å svare direkte også, og si fra hvis man føler seg tråkket på tærne, det er ikke så lett med et "skjult" forsøk på påvirkning, som lett kan føles ganske guffent.
Dessuten, om man blir forbanna sånn med en gang, så trenger ikke det bety at det var feil å kontakte vedkommende. Når man blir veldig sint for noe handler det jo ofte om at et ømt punkt er truffet, og ofte kan det sette i gang en prosess om man får fred og tid på seg ... enten det da blir med eller uten den personen som sa noe.
Kanskje hun var veldig klar for dette nå og sendte ut signaler om at hun trengte litt hjelp som du oppfanget - hvem vet?
Lykke til! 
Sist redigert av Huldr : 20-05-11 kl 19:18.
|