Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-04, 21:01   #1
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ved elven Piedro satt jeg og gråt - Paulo Coelho

Jeg svarer deg her jeg, Lise, på spørsmålet om hvordan jeg likte denne boken.

Jeg er jo litt enig med deg i at det var en litt "rar" bok, som jeg ikke fikk helt tak i med engang, men etter å ha lest flere av hans bøker å skjønner jeg litt mer av symbolikken hans. Blir litt enklere da. En ting er den ytre ramme, en annen ting er hva boken egentlig handler om.

Det er jo livets mysterier han snakker om i mange, for ikke å si alle sine bøker. Det å søke å forstå, seg selv og andre. Og å søke å ta vare på følelsene, ikke alltid la det rasjonelle styre oss.Tørre å slippe det trygge, kjente og heller la "livet" gripe tak i oss å vise vei.
Slik tolker jeg det da....
Handlingen er jo litt "religiøs" som du sier og litt mystisk?

En bok jeg måtte lese litt saktere for å tolke mer underveis....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat