Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-11, 07:50   #5
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kosthold i Thailand

Etter å ha vert i thailand flere ganger både i storby, slum og landsby så ser jeg at de spiser mye hvit ris...

De bruker mye olje (ofte palme eller soya olje) når de steker og spise en del grønne blad grønnsaker.

Melkeprodukter brukes sjelden.

De som har litt dårligere råd kjøper ofte "dårligere" kjøtt, altså kjøtt som har mye fett på seg.

De jeg thailendere jeg har vert borti har spist 2 ganger om dagen, frokost og middag.

Men det som jeg syns er dumt er at for hver gang jeg har reist ned så blir folk tjukkere og tjukkere.

Slumbarn som normalt ikke har nok mat har nå begynte å få litt mage og tjukke armer... Og jeg tror mye av forklaringen på det er at snopet er billigere enn skikkelig mat. En liten boks kake koster det samme som en neve choy sum..