Et litt anderledes syn på lavkarbo
Hei
Har sett det er mye oppstyr rundt lavkarbo og alt dette her.
Har erfaring fra dette kostholdet selv etter 4 år med lavkarbo, høy fett spesielt animals fett, men prøvde også vegetar versionen med mye plante fett osv.
Har en del spørsmål jeg vil alle lavkarbo folk skal svare eller tenke på, disse går som følgende.
Har dere noengang hørt om idrettsfolk i verdenseliten som kjører lavkarbo kosthold? disse lever av gullmetajler og det gjør også støtteapperatet, så hvis dette er så fantastisk hvorfor blir det ikke praktisert? Jeg vet godset og odd kjører lignende men jeg snakker om VERDENSeliten.
Hvis alle folk skulle levd på dette, hvordan ville jorda og verden sett ut?
Hva med alle sukserike sivilisasjonene opp gjennom de siste 10 000 årene som kun levde på stivelse produkter omtrent, supplert med noe frukt og grønnt. Tenker på asiatene med ris, afrikanerene med poteter, amerikanerene med poteter osv. osv. "Les The China Study" for all dokumentasjon.
Har universet/gud/ hva du vil kalle det laget jorda slik at det letteste å dyrke, det som har mest vitaminer og mineraler pr kalori skal være giften for oss? Jeg snakker da hovedsaklig om frukt. Dette blir da vanskeligere når man flytter fra tropiske områder hvor da folk brukte ris, poteter osv.. for å livnære seg siden dette kunne lagres.
Hva med alle folkestammene rundt omkring som alle er tynne, raske, friske osv. og disse lever jo kun på karbo? bare ris å noe grønnsaker osv. Ikke noe kjøtt, fløte osv.
Noe å tenke på... men selvfølgelig kritiser også om du er uenig.
|