Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Nerthus:
Jeg er elendig på quoting, vi er vell enige ang urbefolkningene.
Taubes blir ikke det spor bedre når han er like selektiv som motparten, en god formidler vil ta med ting som støtter begge sider av saken for så å dra en konklusjon. Jeg tror nok uansett at lavkarbo vinner, men Taubes gjør flere feil ift å ikke nevne nyere og bedre studier som ikke nødvendigvis er like svart-hvite som hans syn. Såklart har "etabilisementet" gjort mye feil, jeg er svært uenige med mye av det de mener og mye mer enig med Taubes, men om man går gjennom studiene viser det seg at de f.eks etterhvert ser at mettet fett ikke leder til HKS og dette sa selv Rune Blomhof i ernæringsutvalget. De kommer gradvis etter selv om det tar tid
Jeg finner ikke kilden ift Fedon, men mener han sa det i et intervju, skal prøve å finne det senere, men det er uansett ikke noe sensasjonelt over det og dokumentasjonen ift dette er god selv uten Fedons meninger 
Det er svært få som bruker seven countries studien lenger, senest leste jeg konklusjonen til WHO som sa det ikke var sammenheng\meget svak sammenheng mellom mettet fett og HKS, men det tar tid å endre.
Ift studiene, se på studier ift høykarbo\vs lavkarbo, nær sagt i alle hvor folk spiser fritt ift lavkarbo så ender de opp med høyere proteininntak enn karbogruppa, jeg gidder ikke linke til en drøss med studier, tror du meg ikke, se selv Som sagt, ikke umulig å leve sånn, men den eneste lavproteinkilden man har i lavkarbokosthold er jo smør, rene oljer og grønnsaker omtrent, alt annet som meieriprodukter, nøtter, egg, kjøtt, fisk osv inneholder langt mer protein enn høykarbomat som nesten ikke inneholder noe protein. Både jeg og ihvertfall 5 andre som spiser karboredusert\lavkarbo sliter veldig med å ikke øke proteininntaket, men det har uansett ikke noe å si, protein er bra, kan hjelpe ift ketosen, metter bra osv.
Vi må være tolmodige, om noen år har nok vi lavkarbofans mye større tyngde og gjennomslag enn vi har idag 
|