Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 01:48   #126
dydde
Sperret

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg er faktisk klar over at om alle mennesker på jorden skulle spist slik jeg gjør, så ville det ikke være nok til alle.
Men jeg vil tro at om man får diabetes, og har mulighet til å kunne fungere normalt uten å bruke store mengder insulin, og bare trenger å begrense karbohydratene, ja da tror jeg de fleste ville velge bort sukker, fint mel, poteter og ris.
Jeg gjør det iallefall og helt uten skrupler.
Jeg spiser ikke mer proteiner enn tidligere. Proteinbehovet forandrer seg ikke om man går på lavkarbo. Men fett spiser jeg mer av nå enn før. Jeg bruker masse oljer fra planteriket, smør istedet for margarin og mer fløte og rømme.
Jeg spiser mer grønnsaker enn før. Pga diabetesen er en del av fruktene jeg spiste før byttet ut med bær, men jeg spiser begge deler, den dag i dag.
Har en voksen sønn som spiser det samme som meg, med unntak på intervalldager og løpsdager. Da spiser han mer karber. Han er ikke i verdenstoppen enda, men høyt her i Norge og har ambisjoner om å bli bedre. Så langt denne sesongen har han persa på fire distanser, selv om han spiser mindre karber dette året (han ligger mellom 50 og 100 karber pr dag) enn noensinne før.

vel jeg var på toppen, og endte tilslutt på bunnen pga lavkarbo. Tok tid, men det skjedde til slutt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min