Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!
Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.
Jeg reagerer på at du har lagt ut personlig informasjon om denne unge kvinnen her på forumet; du har jo opplyst hennes høyde og vekt, samt hva hun selv har sagt til deg om situasjonen sin + dine vurderinger av hennes framtidsutsikter basert på bilder fra FB.
Å legge ut slik personlig informasjon om andre på et medlemsforum som hvem som helst kan lese i, det mener jeg er et overtramp og en krenkelse av denne personen.
Vi må selvfølgelig bare komme med opplysninger om oss selv her på forumet, ikke om andre!
Norge er et lite land, og det er fort gjort at noen kan identifisere henne på bakgrunn av det du har skrevet. Eller at hun selv går inn på forumet via Google-søk og havner akkurat på denne tråden.
Jeg anbefaler at hele denne tråden blir slettet så fort som mulig.
Hva er galt med tråden? Synes dette er et tema som trenger å bli diskutert, dette er plassen å gjøre det på! Alle kjenner seg litt igjen i det TS lurer på. Hvordan går man frem, og skal man i det hele tatt gjøre det? Meningene er mange og delte. At TS deler sine erfaringer er positivt.
Å angi høyde og vekt på en person ingen vet hvem er, hvor krenkende er det? Og før den jenta kommer seg på forumet, er sikkert dette glemt for lenge siden.
Jeg har kolleger og bekjente på forumet, men de vet ikke hvem jeg er. Jeg vil være annonym, og jeg legger ut personlig informasjon om meg selv som jeg ikke vil de skal lese eller vite. Selv om de vet at jeg er her, er vi litt for mange brukere til at man stikker seg ut så veldig. Og man viser ulike sider med seg selv.
Det er ingen som kan ordne opp i andres promlem eller overvekt, men å rekke ut en hjelpende hånd, slik at man kan dra "lasset sammen" er medmenneskelighet.