Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Har lest linken.
Disse menneskene har diabetes 2 og har klart å redusere på medisinen.
Jeg har diabetes 1 og bruker nå insulin max en gang til dagen og da bare 1 ieh hurtigvirkende (spiser bær og da øker blodsukkeret).
Jeg kunne redusere mitt daglige insulinbehov fra to sprøyter i låret og fire i magen til max 1 sprøyte i magen på under ei uke, og jeg holder meg der!
Leser også at enkelte sliter med sinnsykt høyt blodsukker etter måltidene på dietten du linker til. Hjeloer lite at det går ned etterhvert om sukkeret svinger slik. Mitt blodsukker holder seg lavt og fint på lavkarbo.
Forøvrig ville jeg fått problem som ren vegeterianer. Jeg har Hashimoto (lavt stoffskifte og antistoffer mot skjoldbruskkjertelen). Alt av soyaprodukter er da utelukket. Vanskelig å få dekket mitt behov for næring når soya utelukkes.
Hver får finne sin måte å leve på. Jeg har funnet en måte som gjør godt for kroppen, som smaker godt og som gir meg kontroll over diabetesen.
Om du vil være vegeterianer, så er det helt greitt. 
Viktigste er at vi alle finner en måte å leve på som gir oss så bra livskvalitet som mulig
Vel du har tydligvis ikke lest alt som jeg ga deg.
"Dr. Barnard has shown that it is possible to repair insulin function and reverse type 2 diabetes. By following his scientifically proven, life-changing program, diabetics can control blood sugar three times more effectively than with the standard diet; and cut back on and in some cases eliminate medications while reducing the risk of diabetes complications. "
|