Tråd: Suppetråden!
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 16:00   #37
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Suppetråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

::JORUNS DEILIGE SPINATSUPPE::

Ca to romslige porsjoner:

Ingredienser:
*1 liter vann
*200 gram spinat (frosset)
*3 spiseskjeer smør
*3-4 spiseskjeer hakket purreløk
*2 fedd hvitløk
*ca 1 dl kremfløte
*tre-fire skiver gulost
*1 spiseskje creme fraiche
*1 kokt egg i terninger
*Masse forskjellig krydder (jeg brukte seasoning salt fra Sultan, salt, pepper, provencekrydder med hvitløk i)

Kok opp vann med smøret og krydderet i, tin samtidig opp spinaten i en panne sammen med løk og hvitløk.
Når det er opptint, så hear du det over i vannet, og la det koke opp. Ha i fløten, og la det koke igjen, ha i creme fraiche, og rør ut, ha i osten og rør rundt til den er smeltet inn i suppa, og slå ned varmen og la den småkoke i ca fem minutter.
Når suppa er ferdig kokt (smak deg gjennom hele prosessen!) så har du i bitene av egg.

Nam nam!

Photobscura: denne kan du jo lett lage meierifri. Erstatt fløten og CF med kokosmelk og dropp gulosten. Just saying. Jeg lagde en lignende versjon i går, men med masse kylling og hakkede nøtter. Det er så fantastisk godt med spinat!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat