Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Ærlig talt så skjønner jeg ikke helt (og jeg har lest hele tråden, ja) hva som skjer med trådstarter her. Til å hevde at du bare vil hjelpe og vil alles beste, virker du både utrolig bastant og fornærmet fordi vi er uenig med deg. Det er vel ikke noe å hisse seg opp for, det? All ære til deg som har funnet fram til det kostholdet du trives best med, og du må for all del bare fortsette med det uten noen sure miner fra denne kanten (i alle fall fra min kant).
Men hvorfor kan ikke vi som har funnet ut at lavkarbo virkelig er tingen for oss, få lov til det samme? Jeg skal ikke nekte for at det skjer innimellom, men jeg tror absolutt ikke at de fleste lavkarboentusiaster prøver å dytte kostholdet sitt ned i halsen på høykarbotilhengere. Tvert imot ser jeg titt og ofte at folk her inne på forumet er meget tolerante og anbefaler alle å finne den veien som passer best for dem.
Når du har levd på lavkarbokosthold i fire år og funnet ut at det ikke funker for deg, så er det jo selvfølgelig fint at du vil advare oss mot det. Men de fleste her inne har et helt livs erfaring med høykarbokosthold og har funnet ut at det ikke funker for oss. Så det er kanskje bare naturlig at vi velger å forholde oss til våre egne erfaringer da, eller?

|