Tråd: Rask frokost?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 20:19   #1
Tufso86
Medlem

Medlem siden: May 2011
Tufso86 er på en erverdig vei

Rask frokost?

Jeg vil ned fem kg slik at jeg er tilbake til før-gravid vekt (det er to og et halvt år siden fødselen, men disse 5 gir ikke slipp!) så derfor vil jeg prøve lavkarbo. Jeg er 63 kg, 167 cm høy og vil ned til 58. Trener 2-3 ganger i uken på treningsstudio(zumba og corebar) og går tur med hunden vår.
Jeg har prøvd å sette meg inn i dette, men fremdeles dukker det opp spørsmål i hodet mitt titt og ofte.

Idag har jeg spist til frokost og lunch:
eggerøre av 2 egg og en skvett fløte
en halv avokado
to strimler bacon
fire dulcita tomater

Det var veldig godt og holdt meg god og mett, men det tar tiiiiid å lage til. De dagene jeg jobber har jeg også en 2,5 åring som skal stelles og gjøres klar for barnehagen og en hund som skal luftes. Så derfor ønsker jeg tips til RASKE frokoster, før kunne jeg jo bare smøre en skive til kaffikoppen. I tillegg må jeg jo lage meg lunch siden jeg ikke kan spise brødet jeg får på jobb lengre.
Er det okei med ryvita, rugsprø, fiberrik eller lignende? Ser noen skriver at man ikke bør spise så mye av slikt, mens andre sier det er greit med mye fett pålegg på. Jeg liker ikke majones, men spiser det meste ellers.
Har dere tips til noe annet raskt og godt?

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat