Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-04, 23:15   #18
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lullen

Dette var jo akkurat det jeg spurte legen om! Han skulle faktisk sende et brev til PP-tjenesten om at Tobias allergi ikke kunne gi nettopp de symtomene som du beskriver.
Kan du skaffe noe lesestoff/artikler om dette?? Jeg har scannet nettet og ikke funnet noe særlig bra.

Må si at denne legen virker en smule, ja skal vi si stormannsgal? Akkurat som at han kan si til psykologene at han har bestemt at det ikke har med kosten å gjøre... Han er ikke Gud, ei heller den som sitter på den store sannheten om hvordan menneskekroppen fungerer...

Da har jeg fått oversatt kapittelet i Atkinsboken om matintoleranser. Her er et utdrag av en studie utført med barn:

Opprinnelig lagt inn av Dr Atkins

Matvare inntoleranser er medvirkende i en mengde andre helseforstyrrelser (1). En imponerende medisinsk undersøkelse var utført i 1983 av fem leger ved Hospital for Sick Children i London. Forskerne tok 88 barn som alle hadde hatt migrenehodepine minst en gang i uken de foregående 6 månedene, og satt dem på en rotasjonsdiett som strengt ekskluderte mange variasjoner med mat i uker av gangen. Til legenes innrømmede forbauselse ble 93% av barna hodepinefrie så snart inntoleransen var oppdaget og matvaren fjernet fra kosten. Et barn hadde reagert 24 matvarer og var symptomfri når alle disse matvarene var fjernet fra kosten. Ku melk, egg, hvete og sjokolade var matvarene som mer enn 20 av barna reagerte kraftig på. Av like stor betydning var det faktum at skiftet i dietten korrigerte (hos flere av barna) andre forstyrrelser som magesmerter, adferdsproblemer, epileptiske anfall, astma og eksem (2).

Artikkelen finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1457