Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Fpr en del år siden hadde gubben min ei banandille, og spiste 8-10 bananer pr dag.
Han begynte å få problem etter noen måneder med hjerte og blodtrykk og ble på det sterkeste advart av legene å spise så mye banan, fordi banan inneholder et stoff som i store mengder påvirker hjertet.
En diett bestående av 40 bananer høres ikke sunn ut for meg, hjertetrøbbel eller ikke......
Jeg tror på allsidighet i kostholdet; vi mennesker er ikke rene fruktspisere, eller rene plantespisere eller rene kjøttspisere. Kroppen år trenger noe fra hele kostholdsirkelen.
Jevnt og trutt dukker det opp nye retninger som påstår at de har funnet opp verdens supermeny.......likevel går folk fra det ene ytterpunktet til det andre for å finne sin optimale kost.
Kunnskap om egen kropp, egen helse, , næringsbehov og innhold av næring i kosten er viktig.
At noen velger ekstremdietter som å spise bare bananer, eller babymat eller bare kjøtt skjer jevnlig. Men jeg kjenner ingen som har levt på en slik diett over år uten å få store problem.
Jeg er litt for glad i meg selv til å utsette meg for slikt.
Jeg tror kanskje legen tenkte på kalium. Det er ganske mye av det i banan og hvis ts spiser så mange bananer som han hevder så vil jeg anbefale ham å ta noen blodprøver hos legen.