Her er mer argumenter Lullen. Sitat fra Susanne Ehdin sin bok "Helbred deg selv". Hun har doktorgrad i immunologi, og har siden 1991 viet seg til psykoneuroimmunologi. Altså sterk faglig tyngde.
"Man kan få allergiske reaksjoner mot mat som påvirker både kroppen og psyken. Matallergier kan resultere i stor tretthet, langsom tankeprosess, irritabilitet, uro, aggressivitet, angst, depresjon, hyperaktivitet eller innlæringsproblemer. Den vanligste allergifremkallende maten er korn, melkeprodukter, egg, peanøtter og sitrusfrukter. Man kan også ha økt følsomhet for visse stoffer i maten, for eksempel fargestoffer eller konsistensgivere."
"At aggressivitet kan være en allergisk reaksjon, har vært kjent av forskere siden begynnelsen av 1900-tallet. Man tror at allergenene (via histaminet) påvirker det sentrale nervesystemet og kanskje forårsaker en inflammatorisk hevelse i hjernen. Det er interessant å notere at en del av psykiatriens medisiner ligner de antihistaminene som vanligvis brukes i behandlingen av allergier".