Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av dydde, her.
Her det ikke snakk om å leve eller overleve. Jeg mener ha det helt super, jeg skal vedde alt jeg eier på at jeg skulle løpt rundt de i sirkler hvis de spiste på den måten.
Dette var et svar til BenteR, om at dette forsøket er gjennomført. Det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre
Hvorvidt du hadde løpt rundt dem er revnende uinteressant.
Opprinnelig lagt inn av dydde
Haha nok et bevis på at du ikke har lest nok. Hvilke 2 matvarer på hele planeten inneholder mest vitamin og mineraler pr kalori? FRUKT OG GRØNNSAKER. BEVIS MEG GJERNE FEIL hvis du er så forbanna sikker
Gjerne, innmat (hva som helst av innmat) og egg.
Du som er så smart kan søke opp i matvaretabellen og sammenligne tallene selv.
Frukt gir deg ingen fettløselige vitaminer. Vitamin-C innholdet i frukt er ikke veldig høyt, men dette er det eneste vitaminet der frukt overgår animalsk mat. Utarmet jord har ført til at mineralinnholdet i frukt og grønt er blitt ganske lavt.
Jeg sier ikke at frukt ikke er bra, selv spiser jeg mye frukt og grønt, men næringsinnholdet er bedre i andre matvarer... Og dette er ikke noe jeg mener, dette er fakta, og det kan du se i matvaretabellen som du finner på matportalen. Eventuelt kan du bruke den amerikanske, som er mer detaljert i forhold til ulike fettsyrer/aminosyrer, samt har data for flere mineraler:
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/
Opprinnelig lagt inn av dydde
haha jeg gir opp. kos dere i denne religionen, trodde noen var klare for å åpne seg litt. Drikk fløten fettet å kjøttet så ses vi om 10 år.
Gå tilbake til forrige side der jeg sa meg enig med deg i at det beste er å gå til kildene på begge sider, og gjøre seg opp en mening utifra det man leser.
Dette er dog veldig tidkrevende å sette seg inn i, og det krever kunnskaper innen kjemi og biokjemi som tar tid å tilegne seg, samtidig som det kreves at man setter seg inn i vitenskapelig metode for i det hele tatt å kunne forstå forskningsrapporter.
Du er selv et meget godt eksempel på hvorfor dette er nødvendig, da du baserer deg på en observasjonsstudie som i beste fall kan gi assosiasjoner (nei, observasjonsstudier kan ikke brukes til å bevise noe som helst)...
Jeg har satt meg godt inn i forskningen på begge sider av diskusjonen, og jobber med dette daglig, da dette er mitt fagfelt og kommer til å være det jeg jobber med når jeg er ferdig å studere.
Du har fremdeles tilgode å vise noe faglig grunnlag for å uttale deg som du gjør, så alt du skriver blir å betrakte som menigmanns synsing.
Sist redigert av Vegard L : 22-05-11 kl 23:04.
Årsak: Ordet på siteringen
|