Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Nå er det vel blitt slik at flere her har litt problemer med å ta deg seriøst. Rett og slett ...
Tror de aller fleste her har forsøkt ulike typer dietter tidligere, alt fra pulver til Grete Roede. Og har kommet frem til at lavkarbo er noe som fungerer for akkurat dem.
Tror jeg også dem har, men tror de aller aller færreste har prøvd det jeg snakker om siden alle blir helt sjokkert når jeg prater om det. Som sagt jeg har prøvd gaaaaaanske mange kostholdsfilosofier og jeg har lest det meste. Har ikke prøvd noe høykarbo basert utenom det jeg prøver nå og selvfølgelig standard norsk kosthold og en sunnere version av det som bare knekkebrød med ost uten smør.
Kan du ikke heller fortelle hvordan du har det etter "4 år" på denne livsstilen da? Så kan vi heller vurdere litt mer da 
Nå har jeg det jo fantastisk, men på lavkarbo var det forferdelig. Jeg var alltid ute etter å gjøre det best mulig. Jeg ville spise absolutt optimalt slik jeg kunne yte best og få best helse. Så jeg hadde perioder hvor jeg kuttet ut melkeprodukter pga Kwasniewski og andre lavkarbo folk sa det kunne være problem om jeg reagerte så jeg hadde det kun en gang på 7 dager i en lang periode, ble ikke bedre for det. Da brukte jeg bacon, ghee og mest lard til å steke i. Jeg kunne spise 20 eggeplummer til dagen uten eggehviten pga eggeplummer spesielt skulle være helt fantastisk sammen med lever som jeg også spiste daglig. Jeg prøvde alt fra veldig lite karbo til 120gram karbo til dagen. Jeg prøvde å holde protein til ikke mer enn 150gram til dagen maks, pga ble alltid fortalt at det var fett som skulle være det soleklart meste og beste. Som karbo brukte jeg ofte poteter siden det skulle være den beste karbo kilden. Fiber var jo ikke bra mente mange av lavkarbo folka. Etter en god stund så måtte jeg bare innse at lavkarbo nyttet ikke. Glykogenen i musklene mine og ellers i kroppen var helt tømmt. Jeg hadde ingen utholdenhet, ingen eksplosivitet i kroppen lenger, ingen energi alt var bare helt ute. Jeg prøvde masse kalorier til dagen og mindre kalorier begge deler var like dårlig. I steden for å hoppe over til høykarbo pga jeg trodde fremdeles karbo var djevelen. Så begynte jeg med lavkarbo bare rå veganer stil, som Dr Robert O Young (pH Mirakelet). Følgte dette i neste 2 år, men symptomene var akkurat de samme. Jeg ble kvitt eksemen jeg slet med under lavkarbo(kjøtt versionen) på slutten som ikke ville gi seg. Men energien og alt var like forferdelig. For mange kan lavkarbo føles fantastisk i starten, men etter en god stund spesielt om du holder karbo veldig lavt så vil glykogen lagrene tømmes kjappere og når de er helt i bånd som de var hos meg, da er jeg rimelig sikker på at folk kommer til å merke ting og tang. Det er ikke gjort over natta, men trener du bein hardt hver dag og spiser lite karbo som jeg ble anbefalt, perioder brukte jeg karbo rett etter trening men det mest optimale skulle være å bli heelt fett vant slik at man nesten klarte å bruke fett når man var oppe i max hjertefrekvens. Jeg ble fortalt at alt var detox, bla bla ting tar tid. Men etter nesten 2 år, 4 år tilsammen hadde jeg ødelagt nok av livet mitt til at jeg kunne fortsette mer.
Har du lest denne forresten? A vegan No More....
(lagt ut av BitTorres i en anne tråd.. )
Jeg kan rive den posten der i fra hverandre pga det er bare masse bullshit. Skal jeg poste 100 poster om folk som gjør det helt vanvittig som veganer? eller 1000 folk kanskje? det er ikke poenget mitt kjære deg som jeg har sagt tusen ganger.
|