Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 15:11   #17
TLA
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
TLA er på en erverdig vei

Sv: Vitenskapelig basert styrketrening

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Poenget er vel at hver muskelgruppe får en økt pr uke, en serie. Mener du det vil være stor forskjell på om jeg kjører fem øvelser en dag, eller om jeg fordeler nøyaktig like mange reps og set på tre dager?

Jeg har dessverre ikke lest boken , men har sett at den har blitt referert til andre steder . Det jeg har lest av referanser virker veldig lite vienskaplig , men uten direkte tilgang til orginalen kan jeg bare uttale meg om det som står beskrevet her og der .

Filosofien virker noe likt treningsopplegget NAUTILUS kjører , et opplegg jeg selv har prøvd og som jeg følte hadde like mange ulemper som fordeler . Jeg var kort sagt ikke fornøyd og har funnet ut at variasjon er tingen for meg . Jeg kjører derfor det som kan kalles vanlig trening , 3-5 ganger i uka med en ukes pause mellom hver "muskelgruppe" , styrketreningenen tar da typisk 30-45 minutter per dag , så da er spennet totalt 90-225 per uke . Helsemessige finnes det nok lettere programmer som kunne gjøre samme nytten , men dette gir meg i tillegg veldig god økning i både styrke og spenst . Jeg trener primært med frivekter da jeg føler at støttemusklaturen også trenger litt trening , men er klar over at en maskiner nok kan isolere muskelgruppene bedre enn jeg klarer .

Jeg ønsker også at treningen skal bistå forbrenningen min , og da gir naturlignok 225 minutter aktivitet merverdi enn bare å bruke 10 minutter i uka .

André

TLA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 40/40/20 Svar med sitat