Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 15:33   #248
dydde
Sperret

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
dydde er på en erverdig vei

Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Det er veldig vesentlig med diskusjonen, hvis en av hovedargumentasjonene er at dietten du drev med, ikke er forenlig med den idretten du driver med? Da tenker jeg på maks ytelse på toppnivå?

Nå er jo sannheten er at lavkarbo er bra på noen type idretter (utholdenhets idretter), mens den er mindre bra for andre typer idretter (mer intensive/eksplosive). Om du driver med en type idrett og kjører på med andre kosthold som ikke er optimalt, så skjønner jeg hvorfor lavkarbo ikke funker for deg.

Driver du med f.eks. kroppsbygging/fitness, kampsport eller andre idretter som krever intensivt kjappe bevegelser og mindre (bekostning) utholdenhet, så er ikke akkurat lavkarbo det mest optimale nei. Da kan høykarb være tingen eller en kombo av dette.

Å si lavkarbo ikke fungerer for nettopp akkurat deg, (og dermed ikke fungere for alle) er ikke en universiell lov.

Ok hvorfor vinner absolutt alle fra kenya maraton løpene da eller langdistanse? og de spiser insaaaaaaaaaane me ris. Vis meg gjerne de i verdenstoppen som gjør det bra med høy fett på langdistanse eller hvor du enn mener.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min