Sv: Barna inkl i det dere spiser?
Opprinnelig lagt inn av Paris, her.
Nå må jeg spørre dere - hvorvidt barna er "involvert" i slankingen.
Jeg for min del har vært helt åpen med barna om hva og hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Det virker som de setter pris på det - og deler gjerne nye matopplevelser med meg. Jeg prøver også å lære de til å ikke spise ting med sukker - men ellers stresser jeg ikke med deres kosthold - bare anbefaler mer grønnsaker i stedefor så mye ris og potet. De har ikke noe vektproblem, men jeg syns ikke det er feil likevel at de vet at enkelte ting er sunnere enn andre ting??
Jeg spør kanskje for å få litt støtte. Fordi jeg av venner og familie har blitt veldig kritisert fordi jeg deler dette med barna. Når vi er på besøk kan de si: Det kan ikke mamma spise. (feks karamellpudding som var eks i dag)...
Jooda, sa denne vennninna. Dette kan mamma spise. Jeg orker ikke å kommentere dette noe mer, for jeg er person som er litt beskjeden for å si hva jeg mener når folk er så utadvente selv. Men så sier de til meg når ikke ungene er der: Du må ikke la barna få høre dette... osv... Og mamma også reagerer - fordi barna ikke skal høre om slanking osv... Nå har ikke jeg noe alvorlig overvekt, men jeg tåler ikke kh uten å legge mye og fort på meg. Er dette feil å formidle til barna? Dessuten har jeg innført sunnere alternativer, som smør og mer grønnsaker, mindre lørdagsgodt, sukkerfri sjokolade og sjokoladekake som er lavkarbo.
Kanskje jeg som tar feil. Hadde lyst å høre hva dere gjør. Jeg vil jo barna bare det beste, og hvis det på noen måte ikke er bra for de, så skal jeg forholde meg til det....
Barnas alder er 5 til 10 år.
Jeg håper at du ikke sier til ungene dine at du må slanke deg....men at du ikke kan spise sukker. Du har en bmi på 24... Ikke gi ungene dine fordreide synspunkter!