Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 21:15   #6
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: ADHD barn og lavkarbo

3 av mine 4 sønner har diagnosen...eller på den tiden het det MBD.
Disse tre er i dag 22, 26 og 27 år. Da de fikk diagnosen som små minimennesker var ikke navnet lavkarbo kjent i det hele tatt.
Jeg opplevde likevel at det å kutte ned på sukker og fint mel hjalp. I tillegg fant vi ut at alle ble helt propell av det oransje fargestoffet som fantes i noen vingummigodterier på den tiden + fargestoffet i toro sin tomatsuppe.

Jeg pleide å si når de var yngre at det er ingen sak å leve med MBD-barn; problemet er å få resten av verden til å godta at de bl.a. lærer i et annet tempo. F.eks er 26-åringen eneste jeg har hørt om som har blitt utvist fra søndagskolen fordi han ikke klarte å sitte stille

Mine har ikke blitt medisinert (fikk tics og ble skikkelig deprimerte når ritalin ble blindtestet). I stedet har vi jobbet og trenet og aktivisert så godt vi har kunnet. Sykdommen forsvinner ikke med årene, men i dag har de alle greie liv der de godtar seg selv fullt ut.