Opprinnelig lagt inn av Oda
Ja, det var det jeg trodde, men hvorfor er det så mange som driver med oppkarbing og slikt da? Det skulle vel ikke være nødvendig? 
Oppkarbing er vel spesielt for de som trener litt mer seriøst, kroppsbyggere bl.a. - med konkurranser og sånn. De karber opp en periode - en uke eller noe sånt tror jeg. Det er vel forskjellige måte å gjøre det på.
Så er det et par tre dietter (bl.a. EAT og BFL) som bruker virkningen til å "lure" kroppen - sparke igang vekttap som har stanset opp eller for å holde forbrennigen igang sier de. De har en dag i uka hvor de på kvelden spiser et karborikt måltid med havregrøt, pasta eller poteter, ris etc. (altså IKKE raske karber som is & cola & sånn!). Dette skal ikke være nødvendig eller funke så bra om man er i ketose forresten.
Dessverre funker ikke dette for alle, - så NEI - jeg ser ikke helt nødvendigheten av det. MIN kropp lar seg iallefall ikke lure i lengden !