Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 23:31   #4
Olive Oil
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Du har slanket deg..."

Skjønner godt du blir forlegen, Kassiana. Jeg har selv gått ned mange kilo opp og ned opp gjennom årene, og synes det er en plage når folk kommenterer nedgang. De gjør det selvfølgelig for å være snille og vise engasjement, men mange forstår ikke hvor plagsomt det kan være for oss å få slik oppmerksomhet. På min tidligere arbeidsplass fikk jeg spørsmål og kommentarer hver eneste dag, og jeg hang meg totalt opp i at "alle" la merke til hvor mye jeg veide. Jeg veide 88 kg. da jeg begynte der, og "slanket meg" ned til 54 kilo.. Gikk jeg opp en kilo eller to, tenkte jeg at alle ville se at jeg hadde lagt på meg igjen, og hadde mest lyst til å bli hjemme. Dette ble etterhvert så vanskelig for meg at jeg utviklet bulimi. Det var spesiellt ei dame som var etter meg hele tiden. Hun var overvektig selv, og spurte og grov til stadighet om hva jeg gjorde og hva jeg spiste. Til slutt fikk jeg nok, og svarte at jeg spiste alt jeg hadde lyst på, bare det var lettspydd.

Da ble det slutt på kommentarene fra hennes side..

Prøv å ta det positivt, men føler du det blir for mye synes jeg du skal si hva du føler. Ja, jeg har gått ned i vekt, men jeg synes det er litt for privat å snakke om. Husk også på at det kan være litt av en overraskelse for andre å se deg i en mye lettere utgave, og at det de sier kanskje ikke er innom hjernen før det kommer ut. De mener det jo bare godt.

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat