Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 00:09   #9
solsikke123
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Barna inkl i det dere spiser?

Mine barn har fått det med seg. Og min idiotiske mann, som startet for noen uker siden, skal absolutt rope ut at han er på slankeren

Mine barn lurer nå på om smør er sunt, rømme er sunt, ost er sunt osv, og jeg merker jeg blir forvirret over hva jeg engentlig skal svare??

Vel, vi har nå måttet prate litt om dette med overvekt og hva alt sukker over tid kan gjøre med kroppen vår. Jeg kjenner at det var litt sånn ugreit for meg da man tenker at barn ikke skal introduseres til dette så tidlig. Men så tenkte jeg at man kan fortelle ting på en fornuftig måte, som man kan om det meste til barn. Det er mer måten det gjøres på, og det er best med gode svar fra foreldre.
For t.o.m småjenter (10år) er opptatt av overvekt og slanking ( ikke min som ser fin ut og fornøyd enn så lenge...), men flere av jentene i klassen har vært opptatt av det når de hadde svømming.
Som selvfølgelig sjokkerte meg som ALDRI har pratet om det hjemme. Har jo ikke orket å slanke meg på mange år, så de har ikke levd med det heller...før nå...
Sånn sett ble vi tvunget til en prat om helse, mat og kropp noen år før jeg hadde trodd.
Men har landet på at det egentlig kan være fornuftig bare man formidler det på en god måte. Håper jeg har klart det.
MEN jeg sier aldri at jeg slanker meg....

Synes det er så teit med folk som skal være negative til at man ikke kan spise karamellpudding. Det er jo ikke slik at det er bra med godterier og desserter om man er på lavkarbo eller ei.
Det er hvertfall ikke hyggelig at andre voksne ikke respekterer mors valg foran barna...blir irritert nå..grr

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat