Sv: ADHD barn og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.
Ble diagnosert AD(H)D sommeren i fjor, men fikk ikke medisiner siden jeg var "for gammel" så ble helt rådvill og fant noe stoff om at lavkarbo + gluten/kaseinfri mat er bra for de med adhd og andre adferdsvansker.
La om kosten med engang og aldri har jeg hatt mer konsentrasjon og selvdidiplin enn jeg har nå. Og har fått en mer roligere energi(tenker på "aura" liksom) og folk sier til meg at jeg er fremdeles den samme, bare mer behagelig å være med etter jeg skifta kosthold. Så tror det er skikkelig bra å ha unger med adferdsproblemer på lavkarbo, manga som har kunna droppa medisin etter å begynt på det og. Så er jo absolutt en invistering og sunnere for ungen å spise lavkarbo enn å ha i seg medisiner(hvis det funker så bra at medisiner ikke trengs lenger da)
http://www.npif.no/index.php?name=index.html
Dette hørtes veldig rart ut at du er for gammel...
1 av 4 insatte i fengsler får diagnosen og blir medisinerte.
Kjenner flere som har fått diagnosen som godt voksen og fått medisiner. De har fått en helt nytt liv.
Men er utrolig bra at du har funnet noe som virker for deg. Hvis du vil prøve Ritalin så ville jeg tatt tak i det, for det høres tullete i mine ører i hvertfall at du er for gammel for det.
Lykke til videre.
|