Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 09:53   #7
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper ikke trening?

Jeg har ikke lest studier ang. lavkarbodietter kombinert med trening- men generelle studier på dette med trening og vektnedgang jeg har lest konkluderer med at de fleste som trener spiser mer, gjerne hele kaloriunderskuddet de har trent seg til, og ender opp med å "gå i null" Nå vet jeg at kalorier ikke er noe vi fokuserer på her inne, referer som sagt til vanlige høykarbodietter og trening- jeg, som spiser moderat lavkarbo, opplever at å passe kaloriene er essensielt, så jeg teller kalorier- og jeg kan jo si at fra et "kalorisynspunkt" vil ikke tre treningsøkter i uka, der du forbrenner kanskje 400-700 kcal pr. økt, utgjøre noen dramatisk forskjell på vekta- iflg. "klassisk kaloriregning" må du gå i underskudd med 7000 kcal for å gå ned en kg fett, hvis man forbrenner la oss si 1500 i uka på trening, vil det utgjøre under en kg fettnedgang i mnd. Den ekstra "kaloriforbrennende effekten" som man får ved at man bygger muskler er ikke så dramatisk at den vil gjøre store forskjeller på en "normal kvinne", gjennomsnittkvinnen på standard diett med mye protein kan bruke måneder på å bygge en halv kg. muskler.

Tilgi meg for kaloritalen, men skulle jeg uttale meg måtte det bli om det jeg kan noe om, og ketogen lavkarbo/trening er noe jeg ikke har belegg til å uttale meg om- virker som de færreste har det, annet enn å fortelle hva de har opplevd med egen kropp. Om trening i kombinasjon med ketogent kosthold har effekt, er visst noe man må erfare selv- men hvorvidt trening hjelper på vektnedgang og å "forme kroppen", er ikke det viktigste her- effekten av trening på psyke og generell helse er for meg det essensielle. Jeg trener fordi kroppen og hodet mitt har det mye bedre når jeg trener enn når jeg ikke gjør det.

Så, til ts: Se an over tid om treningen kanskje funker, men tren uansett, for det er viktigere grunner til å trene enn å gå ned i vekt. Og siden du meldte deg inn på treningsstudio har du vel bindingstid i et år, så du kan like gjerne bare trene.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat