Sv: "Du har slanket deg..."
Jeg synes det er kjekt å få kommentarer som er positive, der folk konstaterer at jeg har gått ned og ser bra ut, og gratulerer og sier at jeg er flink, uten at de skal grave og spørre og legge seg opp i hvordan jeg har gjort det.
Jeg synes derimot at det ikke er noe kjekt når det første de sier er: Jøss, som du har slanka deg da, har du operert eller? Eller at de spør om hvor mange kilo jeg har gått ned (for privat, ønsker ikke å dele dette med noen). Eller folk som sier, hvor er den andre halvparten av deg da? Evt. Jøss, du må da ha halvert deg! Så stor var jeg faktisk ikke at halvparten av meg er borte.
Ellers liker jeg heller ikke når folk ikke tør å gi kommentarer til meg, og heller spør kollegaer eller venninner om jeg har operert, eller om jeg går på noen spesielle kurer.
Andre kommentarer jeg synes lite om er av typen; Jøss, du må jo ha det sååå mye bedre, livet ditt må ha blitt sååå bra! Jeg har det faktisk akkurat like bra nå som jeg er tynnere, som da jeg var feit. Virker som om mange tror man har et grusomt liv fordi man er tykk, sånn er det nødvendigvis ikke.
Nå har jeg forsåvidt vektoperert meg, men jeg er på ingen måte intr. i å dele det med omverdenen, det er for privat for min del, og kun mine aller nærmeste venner (og noen få i familien) vet det. Folk får bare lure så mye de vil, jeg kommer ikke til å være åpen om det. Jeg spiser fortsatt lavkarbo, men teller ingen karber lenger.
|