Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke er under endokrinologenes beskyttende hånd for lenge siden? Fastlegen har jo alt for lite kunnskap om slike komplekse diagnoser, kan dere ikke insistere på å få komme til spesialist? Dessuten er det fritt sykehusvalg i Norge, så ingen MÅ dra til en spesialist fastlegen henviser til, bare be om få henvisningen i handa, sjekk ut Fritt sykehusvalg og send dit dere mener selv dere får best hjelp 
Hvis legen din nekter deg henvisning, skift lege! Vi er alt for mange med et misforstått lojalitetsforhold til fastlegen vår.... Evt får du legge inn en klage til senteret legen din er tilknyttet.
Dessverre er det ikke så mange som opplever endokrinologer som noen beskyttende hånd når det gjelder nettopp slike stoffskifteproblemer og regulering og medisinering av disse. Les gjerne boka til Per Egil Hegge "Og så må du ikke stille spørsmål". Den er ute av trykk, men kan leses på nettet.
Jeg fikk en gang en henvisning til endokrinolog, men denne ble avvist, da Spesialisthelsetjenesten ikke mente det var noe grunnlag for den. Fastlegen min kunne ta de rette prøvene selv...
|