Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Skjønner det - og har lest boka på nett for lenge siden Det ser ut til at man må komme inn til noen med god kunnskap og mye empati i slike situasjoner...
Derimot når det gjelder avvisning av henvisninger: Jeg anbefaler ALLE som får sendt en henvisning til spesialist til å be om å få lese gjennom den selv FØR den blir sendt.
Jeg har ved flere tilfeller opplevd dette. Det ene tilfellet var konsekvensen at jeg lå 2 mnd ekstra med enorme smerter og masse smertestillende pga prolaps... da jeg fikk beskjed fra spesialisten om at jeg kunne komme inn om 7-8 mnd brøt jeg sammen, ringte de og ba de lese opp henvisningen. Den var så vag og lite informativ at det ikke var rart den ble avvist.
Siste tilfellet det samme - ikke ansett som rettighetspasient - lang ventetid. Tilfeldigvis fikk jeg en kompis og min tidligere fastlege til å ta en telefon og han sa også at henvisningen var for svakt skrevet.
Så til alle - les henvisningene selv før de sendes! Det er viktig at alle detaljer er med, symptomer, grad av symptomer, hvor ofte osv osv osv.
Man kan klage, og få med mer informasjon i henvisningen.
Uff jeg kjenner jeg ble litt engasjert - har litt erfaring selv så jeg blir så sint på alle deres vegne som sliter med å bli tatt på alvor... 
En henvisning er privat eie. Alle kan be om å få den med seg og levere den inn der det passer...