Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 10:43   #5
j0achim
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
j0achim er på en erverdig vei

Sv: Ketose, lavkarbomat, kan noen se på kostholdet mitt?

Takk!

Forrøvrig, jeg har lekt litt allerede med hva jeg kunne tenke meg å spise av mat.

Grillet biff. både svin/okse.
Grillet kylling. i en god oliven olje marinade.
Laks. stekt, grillet, rå.
Meget glad i salater. så en variasjon av forskjellige salater hver dag.
Egg + Bacon.

Planen er å lage omeletter på kvelden som jeg kan spise til frokost. med bacon. Da jeg har alltid slitt enormt med å stå opp om morgenen. (knappe 5-10 minutter på meg fra jeg står opp pusser tenner til jeg må løpe ut døren)

Kommer ikke unna knekkebrød/brødmat på jobb (jeg kan jo begynne å ta meg meg noe hvor jeg kan bytte ut dette) da vi har kantine hvor vi blir servert dette, men som jeg skrev tidligere så bestod lunch av 2.stk rug.brød med masse tilbehør av salat paprika og tomat samt ett kjøtt pålegg.

Midagger, blir da en kombinasjon av biffer / kylling / laks med masse salat. (dressing av type olje dressinger)

Kvelds kansje cottage cheese / rug.brød med noe fett pålegg. egg + bacon?

Og joda, jeg skal nok klare fint å heller spise mer av det som vikrelig er godt kjøttet Og kaker har jeg blitt veldig flik til å begrense. Jeg har egentlig vært på "diett" (endret kosthold) i 10 uker allerede hvor jeg har kuttet ned på allt som inneholder masse karbohydrater / sukker. Som har vært ett kosthold som jeg kan lett bruke som vedlikehold.

Det vil si små mengder poteter, små mengder ris. Godis kun på lørdager. da helst så lite som mulig. (1 bar på 30gr) + litt chips. variert med salater kokte grønnsaker og kylling / kjøtt / fisk.

Dog vektreduksjon har stoppet opp og jeg har begynt å gå/jogge/løpe nesten hver dag.

Og joda jeg kan fint drikke sprit, kansje ta meg en eller 2 "ultra" øl til maten.

j0achim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generellt lavkarbo kosthold Svar med sitat