Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 12:34   #8
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Forvirra av dei ulike retningane

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Skjønner godt at du er forvirret, det er mange retninger og mye forskjellige filosofier!

Da jeg startet her, fikk jeg tips om å regne ut omtrentlig dagsbehov, og så bruke diett.no for å sjekke at jeg lå innenfor grensene.

Det var kjempenyttig for meg, fant ut at jeg kunne spise mer karbohydrater enn jeg trodde

Regnestykket er omtrent sånn:
Karbohydrater: Under 70
Proteiner: 1 * kroppsvekten i gram for utrente, 1,5 -2 for de som trener
Fett: I hvert fall det samme som proteiner, gjerne mer

Eks for meg som ikke trener noe særlig og veier 50 kg:
Karbohydrater: 50 - 70
Proteiner: 50
Fett: 50 - 75

Det er en metode, i hvert fall. Let litt rundt, prøv (og feil), så finner du noe som funker for deg! Lykke til!

Enten så blingser jeg og regner feil, eller så ligger du på et veldig lavt kalorinivå. Dette er om man maxer det du sier over.
Karbo: 70x4 = 280 kcal
Prot: 50x4 = 200 kcal
Fett: 75x9 = 675 kcal
Total = 1155

Og om du veier så lite som 50 kilo, så kan det umulig være mye fett igjen, så et så drøyt kaloriunderskudd høres litt mye ut.

Til deg som stillte spørsmålet... jeg vil absolutt ikke anbefale å gå så lavt på kaloriinntaket som Klara gjør her.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat