Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 13:59   #10
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Forvirra av dei ulike retningane

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Det er ikke min hensikt å anbefale et lavt kaloriinntak, men heller forsøke å forklare hvordan man, gjennom å bruke egen vekt og aktivitetsnivå, kan regne seg fram til et utgangspunkt, og så prøve seg fram derfra. Beklager hvis dette ikke kom tydelig fram, det er ikke alltid man uttrykker seg så klart som man tror

For min egen del, så veier jeg bare 50 kg, ja, men så er jeg også 155 høy og spedbygd, og ikke så innmari aktiv. Jeg er ikke på noen sultekur, spiser meg mett på fullverdig mat hver dag Men flott at du rydder opp i det som kunne blitt misforstått, Fjasnissen!

Jeg var nok litt kjapp, muligens. Men takk for at du ikke tok det ille opp.
Jeg er bare redd for at enkelte som kommer hit kommer med tanker om at man må ligge lavt på kalorier (tradisjonell tankegang i slanking) og at de derfor ikke får i seg nok næring.... så jeg er nok litt for rask til å hoppe fram og si "bø" hver gang jeg ser noen som ligger under 1500 kcal.

Det jeg har lest om semi-starvation diets (800-1200 kcal) skremte meg såpass at jeg heller vil dytte folk litt opp i kcal. Mange får jo også stopp i vektnedgangen når de får i seg for lite kalorier, fordi kroppen tror det er krisetider.

Men som et eksempel på fordeling er regnestykket ditt helt fint... og det var jo det du var ute etter... så jeg beklager

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat