Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 14:50   #11
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Forvirra av dei ulike retningane

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Jeg var nok litt kjapp, muligens. Men takk for at du ikke tok det ille opp.
Jeg er bare redd for at enkelte som kommer hit kommer med tanker om at man må ligge lavt på kalorier (tradisjonell tankegang i slanking) og at de derfor ikke får i seg nok næring.... så jeg er nok litt for rask til å hoppe fram og si "bø" hver gang jeg ser noen som ligger under 1500 kcal.

Det jeg har lest om semi-starvation diets (800-1200 kcal) skremte meg såpass at jeg heller vil dytte folk litt opp i kcal. Mange får jo også stopp i vektnedgangen når de får i seg for lite kalorier, fordi kroppen tror det er krisetider.

Men som et eksempel på fordeling er regnestykket ditt helt fint... og det var jo det du var ute etter... så jeg beklager

Sultekurer skremmer meg også, det kan jo gå riktig ille!
Synes det er bra at du tok tak i det, jeg. Heller en gang for mye, enn en gang for lite, ikke sant?

Så til madam_mim og andre: finn en formel som passer for din kropp og ditt energibehov!

Eller hva, Fjasnissen?