Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 16:45   #137
dydde
Sperret

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
dydde er på en erverdig vei

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Leser du det folk faktisk skriver eller leser du det du skulle ønske stod der?

Den linken viser ingen referanser til populasjoner som har levd på et slikt kosthold over en lengre periode. Det står at kostholdet til enkelte folkegrupper har vært stivelses-basert, ikke at kostholdet har vært i nærheten av den fordelingen du snakker om.

Kan du bare gi meg ett, 1, eksempel på en populasjon som har levd på en slik diett. Og da mener jeg at du faktisk kommer med det eksempelet, og ikke en link der jeg må lete meg halvt i hjel for å finne noe fornuftig. Dette burde ikke være så vanskelig.

(Eksempelvis dersom jeg spurte etter en populasjon som hadde spist nesten utelukkende animalsk, så kunne du svart Eskimoene eller masaiene.)

Ok, dette blir for dumt. Her fremviser du en så ekstremt liten innsikt i fysiologiske prinsipper at det rett og slett blir litt flaut å lese.

Hvis du ikke har den minste peiling på blodsukkerregulering, så sett deg for guds skyld inn i dette før du setter deg som oppgave å "informere".
Det at du fraskriver deg alt ansvar, og ber folk å gå til kilden for å stille spørsmål, sier nok. Du burde virkelig sitte med ganske mange spørsmål til MacDougal selv etterhvert, ettersom du blir informert om hvor misinformert han ser ut til å være.

Jeg går utifra at han vet utmerket godt hvordan blodsukkerregulering fungerer, og ser på det som mer sannsynlig at du har misforstått det du evt har lest av ham, for SÅ feil kan han umulig ta.

Det er også stor forskjell på å kurrere en sykdom og å bli symptomfri fra sykdommen. Når det gjelder diabetes type 1 så blir dette i veldig stor grad gjeldende. Du kan spise deg ganske symptomfri, i den grad at du regulerer blodsukkeret med maten du spiser, men du vil ikke kunne bli kvitt sykdommen, da problemet er at bukspyttkjertelen ikke fungerer.

De som er slankeoperert, og ikke kan absorbere B12, må ta en injeksjon med vitaminet en gang i mnd. Det er ikke snakk om en eneste injeksjon og så aldri mer. Dette gjelder også de som ikke spiser animalsk mat, for om du ikke får i deg vitaminet, så kan du heller ikke absorbere det.

Det er såklart ulike grader av mangeltilstander, da det er individuelle tålegrenser osv, men til syvende og sist så vil en mangeltilstand til slutt oppstå.

Når det kommer til resultater. Du snakker som om det bare er MacDougal som har gjort folk friske. Det finnes ganske mange leger med gode tall å vise til. Wolfgang Lutz f.eks. har flere titusener av pasienter på samvittigheten. Jan Kwasiniewski kurerte massevis av folk. Her i Norge har Sofie Hexeberg ganske mange pasienter som har blitt frisk fra ulike sykdomstilstander. I Sverige har legene Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt en del pasienter med suksesshistorier. Dette er bare eksempler, det finnes mange fler.

Til å være så opptatt av å opplyse og informere, så virker du svært lite informert selv. Kildeutvalget ditt er mildt sagt kritikkverdig, og argumentene dine henger jo ikke sammen engang.

Du er på et helt annet nivå enn meg når det gjelder detajler og utdanning på området.
Jeg har ikke gått så dypt til bunns i høykarbo med tankle på alt dette. Jeg var så lei etter 4 år på lavkarbo og etter å ha lest alt hvordan kroppen fungere osv. at jeg ville bare ha noe som fungrte.
Det er alt jeg bryr meg om, at det fungerer. Teori og alt sånn små ting bryr jeg meg ikke om lenger derfor er det lettere å lese bøkene eller se på forum etc å spør folka som lever av dette med tanke på bøkene osv.

Det eneste jeg vet ang folk som har levd som dette er den linken jeg postet til deg. Og den filmen på 1 time og 16 minutter.
Beklager så mye at jeg ikke kan komme med mer skikkelig detaljerte ting ang McDougall osv. av det du lurer på, så om du er interresert så må du spørre han på mail. Han svarer med en gang pga jeg har spurt han om noen ting.

Jeg vet at Jan Kwasniewski spesielt har kurert mange, men det fungerte aldri på meg. Og jeg hadde direkte kontakt med folk som var utdannet av han og praktiserte det. Så det er derfor jeg vil at folk skal få vite om høykarbo også pga det er ikke alltid lavkarbo fungerer for folk. Og det kan ofte være så enkelt at de bare må prøve høykarbo i steden for alt av forskjellige vitamin mangel osv. osv.
Jeg er aldri fan av at ting skal være så veldig komplisert å isolert. Jeg vil ha noe som er veldig enkelt å forholde seg til, gir fantastiske resultater og smaker godt.
Du får lese igjen ang blodsukker osv. osv. når det gjelder
Her skrives det vel en del ang Neal Bernard om det
http://www.pcrm.org/resch/edresource...tr_curr_4.html
http://www.pcrm.org/health/diabetes/..._goldberg.html

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat