Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?
Opprinnelig lagt inn av dydde, her.
Du er på et helt annet nivå enn meg når det gjelder detajler og utdanning på området.
Jeg har ikke gått så dypt til bunns i høykarbo med tankle på alt dette. Jeg var så lei etter 4 år på lavkarbo og etter å ha lest alt hvordan kroppen fungere osv. at jeg ville bare ha noe som fungrte.
Det er alt jeg bryr meg om, at det fungerer. Teori og alt sånn små ting bryr jeg meg ikke om lenger derfor er det lettere å lese bøkene eller se på forum etc å spør folka som lever av dette med tanke på bøkene osv.
Det eneste jeg vet ang folk som har levd som dette er den linken jeg postet til deg. Og den filmen på 1 time og 16 minutter.
Beklager så mye at jeg ikke kan komme med mer skikkelig detaljerte ting ang McDougall osv. av det du lurer på, så om du er interresert så må du spørre han på mail. Han svarer med en gang pga jeg har spurt han om noen ting.
Jeg vet at Jan Kwasniewski spesielt har kurert mange, men det fungerte aldri på meg. Og jeg hadde direkte kontakt med folk som var utdannet av han og praktiserte det. Så det er derfor jeg vil at folk skal få vite om høykarbo også pga det er ikke alltid lavkarbo fungerer for folk. Og det kan ofte være så enkelt at de bare må prøve høykarbo i steden for alt av forskjellige vitamin mangel osv. osv.
Jeg er aldri fan av at ting skal være så veldig komplisert å isolert. Jeg vil ha noe som er veldig enkelt å forholde seg til, gir fantastiske resultater og smaker godt.
Du får lese igjen ang blodsukker osv. osv. når det gjelder
Her skrives det vel en del ang Neal Bernard om det
http://www.pcrm.org/resch/edresource...tr_curr_4.html
http://www.pcrm.org/health/diabetes/..._goldberg.html
Med andre ord vet du ikke om en eneste populasjon som har levd slik?
Dersom du brukte 4 år på å lese alt om hvordan kroppen fungerte, overrasker det meg at du ikke er mer kritisk til så åpenbare feiltolkninger om kroppens fysiologi.
Fra den første linken din:
"To insure complete nutrition, it is important to have a source of vitamin B12, which could include any common multivitamin, fortified soymilk or cereals, or a vitamin B12 supplement of 5 micrograms or more per day."
Da skulle vel B12-diskusjonen være et ferdig kapittel, da dine kilder også konkluderer med at tilskudd er nødvendig...
Dersom du bare er ute etter å informere om at dette alternativet finnes, så er det greit. Men intil du faktisk skjønner mekanismene bak hvordan det fungerer, så KAN du ikke anbefale folk å sette igang med denne dietten, spesielt ikke folk med sykdommer som diabetes. Å anbefale en diett til mennesker krever elementærkunnskaper om hvordan dietten fungerer og hvordan den påvirker kroppen.
På samme måte er det hvis en som ikke har peiling begynner å anbefale lavkarbo til folk, og dietten ender opp med å bestå av egg og bacon til hvert måltid, eller enda værre: ender opp med å være både lavkarbo og lavfett på en gang.
|