Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 09:32   #1
kthnk
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
kthnk er ny på veien

Hvor viktig er BMI?

Hvor mye vekt legger dere på BMI og regelen om at man bør være mellom 20 og 25 for å være "normal"....?
Dersom du føler deg fin, slank, frisk, sprek og sunn med BMI på 27, stopper du slankingen da? Eller er det "fysisk umulig" å være sunn og frisk med en BMI på 27?

Jeg har en BMI på 30 og er altså pr def sykelig overvektig. Overvektig er jeg helt klart, jeg har en del kilo for mye. Litt all over, men mest på hofter/rumpe/lår. Jeg har pr i dag et midjemål på 83 cm, som er over grensen for hva som er sunt men ikke avskrekkende mye over. Jeg har mye muskler, særlig sete og lår (tatt kroppsanalyse på sats), og er generelt sett i ganske god form. Kondisen er rimelig god etter en vår med mye løping. Men jeg trenger å gå ned hele 20 kg til for å komme innenfor normal BMI. Er redd jeg da vil bli meget mye tynnere...

Målet jeg har satt meg vil derimot gi meg en BMI på 26-27...
Når det er sagt så er det mange år siden jeg var "normal" sist, så det er ikke lett å si hvordan vekten/nedgangen vil ta seg ut. Kanskje -20 kg ikke vil gjøre meg så tynn som jeg tror. Er bare litt interessert i høre hvor slavisk dere andre følger BMI-skalaen

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat