Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 11:02   #4
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Trappe opp matmegden?

Jeg er en person som lider av mange mange typer angst, og derfor er det viktig for meg å ha en kontroll over noe, som da gjerne blir sånt som vekta mi og matinntaket. Derfor har jeg kun hatt negative opplevelser ved å legge vekk vekta, sånn som at det går utover psyken. Jeg vet jeg burde legge den vekk å slippe det stresset, men jeg opplever et ENORMT stress og panikkangst dersom jeg prøver, så det kan virke mot sin hensikt, selv om jeg vet jeg burde.

Jeg spiser nok karbo, enkelte dager har jeg havnet oppe i 20g karbo, i stedenfor 15g som jeg følger med ketolyse. Som regel ligger jeg rett under 10g på en vanlig dag uten noe særs god mat. Jeg følger med fettprosenten sammen med proteinet og karboprosenten, og jeg følger 75% fett, 20% protein (men går gjerne litt over) og maks 5% karbo (ligger gjerne under).

På en vanlig hverdag starter jeg kl 06.30, drikker 1 kopp med grønn te rundt kl 9, så spiser jeg omelett av 2 egg, 2 ss fløte,gressløk og av og til litt ost, sammen med noen baconskiver til frokost når fasten er over (varierer mellom kl 10 og 13). Så spiser jeg ikke før middag som er mot kvelden og da har vi gjerne noe med rundt 4-6g karbo (min posjon) hvor karboene kommer fra grønnsaker. Jeg prøver å drikke 3L vann hver dag, men enkelte dager blir dette helt borte for meg og jeg ender med å drikke for lite. Jeg drikker gjerne et par små glass med pepsi max, da jeg vet jeg tåler søtstoffet i akkurat den brusen (jeg tåler derimot ikke den som er i red bull sugarfree så jeg vet forskjell på hva jeg tåler og ikke).

Jeg er god og mett etter alle måltider og er mett i flere timer, så matmegden tror jeg ikke det er noe feil med.

Dere sier jeg skal holde meg unna vekta i 1-2 uker og i tillegg kutte ut fasten, hvordan foreslår dere at jeg får til dette? Blir angsten for gæli så ender det i depresjon og den sosiale angst hindrer meg i å gå utenfor huset, noe som går utover familien her hjemme også, så jeg trenger evt en svært rolig overgang.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat