Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-11, 16:10   #8
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Trappe opp matmegden?

Jeg har lest hva du skriver her Nerthus og jeg har tenkt en del nå. Så jeg er litt mer motivert til å gi det et skikkelig forsøk å redusere timene med faste, drikke fra morgenen av og jeg skal ikke veie i morgen (hadde veiedag i dag så det er greit å skippe 1 dag). Jeg føler meg avslappet over planen min, men jeg avbryter nok om angsten blusser opp. Så jeg spiser så snart jeg får lyst på mat og jeg setter fram vannflaska med en gang jeg står opp så den står tigjengelig i såfall, jo raskere jeg drikker av den jo lettere er det å legge ifra seg tanken om veiing. Alt dette fungerer litt som domino for meg føler jeg, det er en viss rekkefølge. Greier jeg den første 'brikken' så følger resten på.

Men jeg kjenner angsten og nervøsiteten bygger seg opp når jeg tenker litt fram i tid om dette med å kutte ut fasten. For dersom jeg spiser kl 8 eller tidligere, så vil jeg jo mest sannsynlig bli sulten igjen til lunsj, så da blir det jo fort 3-4 måltider i løpet av dagen, og jeg lurer da på om vekten vil øke når jeg i utgangspunktet allerede er i ketose og forbrenner riktig, altså jeg bruker fett som energi? og hva da? Hvis jeg veier igjen om ei uke og jeg har gått opp 2-3 kg, hva da? Jeg kan vel ikke bare fortsette om vekten fyker opp sånn som det der? Selv om jeg øker antall måltider så holder jeg jo meg så godt jeg kan til prosentene, men jeg vil prøve uten å bruke diett.no en stund, så det blir bare sånn cirka da.. Men er redd jeg legger på meg jeg da, det er vel det jeg frykter aller mest i alt dette, jeg vil på død og liv IKKE opp igjen det lille som jeg har gått ned.
En annen ting som du nevner der, er at jeg gjerne vil veie rett etter å ha vært på do etter å ha stått opp, men vekta står på soverommet pga mer stabilt gulv, og der er samboer siden jeg står opp mye tidligere enn han, og jeg liker absolutt ikke å kle av meg i nærheten av han (eller noen andre for den saks skyld) så jeg finner det vanskelig, prøvde det i dag, men fikk panikkangst og glemte resultatet så jeg måtte veie igjen når han hadde gått ut av rommet. Jeg står opp som sagt 6.30 og han står opp rundt kl 8, jeg er dagmamma og er hjemme, så jeg har forsåvidt god tid på meg til å veie da, så nå bruker jeg å veie rundt kl 11 når alle er oppe og er på jobb eller bare opptatt med noe, også slik at fasten har fått tatt de par ekstra hundre grammene før jeg veier.

Planen for maten er som sagt å holde prosentene, men jeg tror jeg skal bli flinkere til å legge til grønnsaker for opp mot 10-15g karbo, og resten i karbofattig mat sånn som kjøtt, fisk osv. Forutenom egget da som er til frokost. Pepsien beholder jeg litt til, selv om jeg får en del pes fra samboer om at jeg kjøper det ofte, såpass vil jeg ha som kos når alle de andre her i huset spiser sukker og andre fristelser! Men når jeg blir flinkere til å drikke nok vann så dempes forhåpentligvis suget etter brus også. Første gangen jeg gikk ned 20kg (når jeg var 14år) så var det ved å kutte ut pepsi max, så jeg håper jeg kan nå dit igjen, men det var på lavkalori da så dette blir jo noe annet.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat