Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-05, 09:50   #16
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Husk at det er copyright på oppskrifter du kopierer direkte fra boka. Du må endre på dem litt for å omgå copyrighten om du ikke har fått tillatelse fra forfatter å gjengi oppskriftene. (Kommer under åndsverksloven var det en kokk som har skrevet kokebøker som fortalte meg)

Oversetter vi fra annet språk og/eller omarbeider til norske forhold er det OK.

Tror vi synder mot dette alle, men tror det er litt viktig å huske på siden dette er en norsk bok hvor forfatteren muligens kan dumpe borti sidene her. Finner vedkommende sine oppskrifter her - ordrett kopiert - kan vedkommende faktisk søke erstatning !

Fant forresten flere av mine oppskrifter her fra forumet her kopiert ordrett - altså ord for ord, tegn for tegn - (klipp & lim) i et annet forum, hvor "kopisten" hadde utgitt dem for sine egne. Ble litt overraska, men lager ikke noe big deal av det......

Oisann! Viktig at du minner oss på dette her nille.

Dette prøver jeg å følge, men synes det blir vanskeligere og vanskeligere. Jeg har vel snart tusenvis av oppskrifter kopiert og det er ikke alle jeg har kilden til. Noen er kopiert fra forumet her inne eller andre utenlandske forum, og da kan det hvis det ikke er skrevt kilde, se ut som om det er en personlig oppskrift og ikke fra f.eks. en bok. Dessuten er det etterhvert så mange nesten like oppskrifter, som f.eks. Mock Danish og Soyaprotein/ketolyse-brød, som for meg er umulig å holde styr på hvor kommer fra.

Jeg trodde imidlertid man kunne gjengi oppskriften ordrett dersom man oppgir kilden; bok og forfatter, gjerne Isbn-nr.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat